Vega "ludas" kása szejtánnal, hajdinával


  • 150 g rizs
  • 150 g hajdina
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 2 cikk fokhagyma
  • 2 szelet szejtán
  • 1 sárgarépa
  • 1 fehérrépa
  • 1 kisebb zellergumó
  • 10 dkg zöldborsó
  • 2 szál újhagyma
  • Fűszerek: borsikafű, petrezselyem, szerecsendió


Megfőzzük a rizst és a hajdinát. Én együtt csináltam: először beletettem sós vízbe a rizst, amikor felforrt, hozzáadtam a hajdinát is (nagyjából kiszámoltam, hogy melyiknek mennyi idő kell). Fedő alatt lassú tűzön főzzük. Amikor mindkettő megpuhult, leszűrjük, átmossuk vízzel, félrerakjuk.
Egy wokban megpároljuk olaj és víz keverékén az összeaprított hagymát. Majd mehet rá a kis darabokra vágott szejtán, a zúzott fokhagyma és a zöldségek, szintén kis kockákra vágva (s.répa, f.répa, zeller). Sózzuk. Pár percig így együtt dinsztelünk mindent. Majd felöntjük annyi vízzel, hogy elllepje, letakarva főzzük, amíg minden megpuhul. Ekkor hozzáadjuk a zöldborsót és a feldarabolt újhagymát. Fűszerezzük ízlés szerint. Mostmár fedő nélkül főzzük, amíg nagyjából elpárolog a víz. A legvégén összekeverjük a rizzsel és a hajdinával.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések