Almás sütőtökös pite


Nagy kedvenc lett. Nem szeretem a sütőtököt, de így nem is érezni, viszont kellemes izt ad a sütinek.

Töltelék:
  • 80 dkg alma
  • 20 dkg sütőtök
  • 1 ek méz
  • Mézeskalács fűszerkeverék
  • Cukor
  • Búzadara


Tészta:
  • 40 dkg liszt (ebből 10 teljes kiőrlésű)
  • 25 dkg margarin
  • 2 tojás (+ 1 a tetejére)
  • 5 dkg porcukor
  • 1 ek olaj
  • 1-2 ek növényi tej
A tészta a már jól bevált tejmentes pitetésztám, most annyit változtattam, hogy sütőport sem tettem bele.

A töltelékhez az almát és a sütőtököt lereszeljük (a mennyiségek a tisztítás után értendők). Mézzel, mézeskalács fűszerkeverékkel összekeverjük. A tésztát két részre osztjuk, kinyújtjuk, az egyiket megszórjuk 3 ek búzadarával. A lereszelt almás sütőtökös tölteléket meg is lehet párolni, én csak így terítettem rá az egyik kinyújtott tésztafélre (a sütőtök icipicit roppanós maradt, de minket nem zavart). Megszórjuk a tetejét cukorral ízles szerint, illetve attól  függ, mennyire édes az alma. Erre mehet rá a másik kinyújtott tésztalap. Megszúrkáljuk villával, díszítjük. Előmelegített sütőben pirulásig sütjük (nálam alul-felül sütés, 175 fok, 35 perc volt).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések