Szejtán - húspótló búzahús

Jó ideje szemezgettem vele, végül megvettem a port és már csak el kellett készíteni. Arra kellett rájönnöm, hogy sokkal egyszerűbb, mint gondoltam - és egy újabb húspótló, ami most nem szója :) Ez a videó segítség lehet. A búzasikért a búzából szénhidrát-elvonással nyerik, így a fehérjetartalma kb. 75%-os.

Hozzávalók:
  • 250 g búzasikérpor = szejtán
  • 2,4-3 dl langyos víz 
  • 4 kk só
  • 2 kk vegeta
  • fél kk fokhagymapor
  • (csipetnyi szódabikarbóna)
  • 25 g durumliszt (!)

A szejtánport egy tálba öntjük (és a durumlisztet). Hozzáadjuk a fűszereket és a sót, jól összekeverjük. Nem lesz túl sok a só, főzés közben csökkenni fog a sóssága. A 2,4-3 dl langyos vizet fokozatosan adagoljuk hozzá, míg végül egy rugalmas masszává áll össze. (azt vettem észre, hogy fúg attól is, hogy melyik fajta sikérport használom) Addig adagoljuk a vizet, miközben gyúrjuk a tésztát, míg mindenhol felveszi a szejtánlisztet a massza. Még jó pár percig gyúrjuk, kidolgozzuk kézzel, majd 15 percre félrerakjuk. Ez alatt egy edényben sós vizet forralunk, és a forrásban levő vízbe tesszük a búzahús-gombócot. 15 perc főzés után kivesszük, és vékony szeletekre vágjuk, majd visszetesszük még 20 percre. Leszűrjük, kinyomkodjuk belőle a vizet, és hagyjuk kihűlni. Készíthetünk belőle pörköltöt, "gyrost", fogyaszthatjuk sütve, rántva. A maradékot lefagyasztva pedig bármikor előkaphatjuk a hűtőnkből. Nem tettem bele szódabikarbónát, így kicsit töményebb az állaga.

Utólag belekerült a receptbe a durumliszt is, egy helyen olvastam, hogy javít az állagán, kissé omlósabb lesz. Tehát a szejtánpor mellé egy pár kanál (25g) durumlisztet is érdemes hozzáadni, így viszont kicsivel több vizet fog felvenni (kb. 2,6-3 dl). Kipróbálam, tényleg jobb lett, azóta csak így csinálom.

Receptben itt található:
Mustáros búzahús ragu

Megjegyzések