Hozzátáplálás - ahogy mi kezdtük (5 hós)

Leginkább magam miatt, azért írom le, hogy emlékezzek a tapasztalatokra, ha 'esetleg' lesz egy újabb manócska :)

Ahogy mi kezdtük..  Először is, a védőnőnk éppen felmondott, így egy ismerős védőnő-anyuka, és többnyire az internet volt a segítségem. Ez utóbbi rendszerint felhúzott, mert ahány táblázat, annyiféle ajánlás, hogy mit mikor hogy adjunk. Így úgy döntöttem, hogy ha ők sem tudják eldönteni, akkor majd én ahogy jónak látom. Végül több táblázatot összevetve próbálkoztam. Amikor nagyon követelte az ételt, már korábban is kb. 5 hónapos kora óta egy egy kis falat krumplipürét, banánt, almát adtunk neki (néha etetőhálóban), és láthatóan élvezte. Úgy láttam készen áll rá, annyira kinézte a szánkból az ételt, és az orvos is ezt javasolta (egy ideje nem hízott megfelelően). Továbbra is igény szerint (2-3-4 óránként) szopott, és 5 és fél hósan hivatalosan is elkezdtük a ht-t. A déli szoptatás után kínáltam pürével is, amiből rendszerint szép adagokat megevett. Bármit adtam neki ;)

1 hétig ebéd után kapott almát vagy krumplit, a 2. héten vacsora után is (úgy éreztem, akkor még éhes, nem elég a tej). Sok sírós éjszaka következett ezután, azóta sem igazán tudjuk, hogy miért (közben a fogzás is elindult). Reflux-gyanú miatt az almát párolni kezdtem, és csak úgy adtam.

A 3. héten már reggeli után is kapott. Így utólag látom, hogy ez túl gyors tempó volt. 6 hós koráig mindig szoptatás után kapott.

Bevezetve: alma, krumpli, banán (ettől talán fájt a hasa, így egy időre elhagytuk, később a közepén levő kis magvakat kivágtam, úgy már jó volt), rizs(pehely/dara), Sinemil (talán ettől is fájt a hasa, vagy csak keményebb lett a széklete és az zavarta), sütőtök

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések