Lekváros fonott kalács


Egy puha, mutatós kalács, és mivel benne van a lekvár, elég csak vajjal megkenni, és már ehetjük is :) Vagy, ahogy mi ettük, mogyoróvajjal és mézzel :)) hmmm, nagyon finom! Az alapötlet innen való.


Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt (teljes őrlésű is)
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 dl tej
  • 1 ek méz
  • csipet só
  • 1 tojás
  • 1 ek olaj

  • lekvár a kenéshez


Az élesztőt a langyos tejben méz hozzáadásával felfuttatjuk, kb.10 perc kell hozzá. Ezután beletesszük a lisztet, tojást, olajat, csipet sót. Rugalmas tésztát gyúrunk belőle, ha kell még lisztet adunk hozzá, hogy összeálljon, ne ragadjon. Letakarva duplájára kelesztjük egy óra alatt. Ha megkelt, átgyúrjuk, és 3 egyenlő részre osztjuk. Mindegyiket téglalap alakúra, 1 cm vastagságúra nyújtjuk. Vékonyan megkenjük lekvárral, feltekerjük őket. Én szilvalekvárral kentem meg, tettem hozzá fahéjat is. A három töltött hengert összefonjuk. Olajozott vagy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, a tetejét kissé megvizeztem és leszórtam barnacukorral. A tepsiben is áll még 15 percig, addig a sütőt előmelegítjük. 40 perc alatt megsütjük, először nagy hőfokon, majd kisebben. Kell ennyi idő, hogy jól átsüljön, úgyhogy ha nagyon pirul a teteje, takarjuk le ezüstpapírral.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések