Töltött sültkrumpli

Csak az ötlet kedvéért. Az eredeti terv innen származik, de most kivételesen nem szerettem volna tojást használni (rájöttem, hogy mostanában szinte mindenbe tettem). Ízletes, laktató.

Hozzávalók:

  • 3-4 nagy krumpli
  • konzerv bab (mexikói mártásos)
  • sajt
  • olaj a tepsihez

A krumplit héjában, sós vízben megfőzzük (fontos, hogy tényleg sós legyen a víz). Közepes puhaságú legyen, ha túl puha, nem tudjuk szépen felhasználni. A hosszanti oldaláról egy kisebb részt levágunk, a krumpli belsejét kivájjuk (ezt felhasználhatjuk krumplis pogihoz, fasírthoz, ...). Kicsit megsózzuk, és a konzervet belekanalazzuk. Persze kreatívan lehetne saját tölteléket is készíteni - pl. pörköltet. A reszelt sajtot/tofut rátesszük és előmelegített sütőben, kiolajozott tepsiben pirulásig sütjük (kb. 30 perc). Fogyasszuk friss zöldséggel, salátával.

Tofus változat: 3 féleképpen készítettem, mert nem tudtam, hogy a vendégeink mit esznek.. így lett tojásos, sajtos, és vegán. Töltelék: tofu villával összetörve, paradicsom (héj nélkül), fokhagyma, petrezselyem, só, illetve valamelyikbe öntöttem felvert tojást, valamelyikre pedig sajtot reszeltem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések