Márvány kalács (kenyér)

Kalács, de nem az a puha, foszlós kalács, hanem egy időtakarékos változat. Megint kenyeret készítettem, dupla adagot gyúrtam be (1 élesztős változat), amikor megkelt, a fele ment a sütőbe kenyérként, a másik feléhez pedig kevertem még néhány összetevőt. Így aki édesre vágyik, annak is jut egy kis desszert - és a másnapi reggelin sem kell gondolkodni, egy kis lekvárral, tejjel, gyümölccsel fogyasztva. Az íze különben ugyanolyan jó, mint egy átlagos kalácsé, csak kicsit az állaga tömörebb, a héja vastagabb.


Hozzávalók - kenyértészta-alap:

  • 1 kg liszt (+/- 10 dkg)
    ebből 30 dkg teljes őrlésű
  • 7 dl víz
  • 2 ek olaj
  • 1 élesztő (5 dkg)
  • 1 ek só
  • 1 ek méz
  • (1 tojás)
  • 2 ek karob
  • (1 ek joghurt)
  • szárított gyümölcsök
  • cukor/vaníliás cukor

Elkészítjük a kenyér tésztáját - a leírás itt található.  Már a begyúráskor raktam bele egy tojást, így egy kicsit omlósabb a tésztája - de nem muszáj. (Az egyik feléből kenyér lett) A másik felét megszórjuk 2-3 ek cukorral, vagy egy zacskó vaníliás cukorral, szárított gyümölcsökkel, és jól átgyúrjuk. Ketté vesszük. Az egyikhez karobot keverünk, addig gyúrjuk, dagasztjuk, amíg kezd mindenhova eljutni a karob. Itt egy kanál joghurtot is tettem hozzá, a karobtól kicsit száraz lett. Ekkor a maradék karob nélküli tésztát is hozzágyúrjuk, addig, amíg a két szín kezd keveredni. Kinyújtjuk, és három csíkra vágjuk. A kezdetüknél mindhármat összecsippentjük és összefonjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. 10-15 perc pihenés után előmelegített sütőben 35-40 perc alatt, 180-200 fokon megsütjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések