Téli színes saláta



Ha egyféle salátát ehetnék egész életemben, biztos, hogy ez lenne az :) Először az unokatestvéreméknél ettem ilyet, Mariann készítette. Ott is nagyon szerették, nálunk is kedvenc lett. Különlegesen finom, ropogós, de mégis lágy. Érdemes kipróbálni. Petrezselymet azért nem tettem bele, mert nem volt itthon, azzal még szebb és jobb lehetne :)

Hozzávalók:



  • 40 dkg káposzta
  • 30 dkg répa
  • fél fej vöröshagyma
  • (pár szál petrezselyem)
Öntet:

  • 1 pohár tejföl
  • 3 ek majonéz
  • negyed/fél citrom leve
  • fél ek méz
A káposztát lereszeljük (nem a legkisebben). Megsózzuk, és félretesszük. A répát megtisztítjuk, és lereszeljük (a legkisebbiken:)). A hagymát is aprítjuk vagy reszeljük (most csak egy felet tettem bele, nem kívántam a hagyma erős ízét). A petrezselymet apróra vágjuk. Elkészítjük az öntetet: a tejfölt, majonézt, mézet és a citrom levét összekeverjük. Úgy szoktam, hogy a citrom levét nem adom hozzá egyből mindet - ízlés szerint, mert az a mézzel együtt nagyon különleges ízt ad. Általában a kóstolgatásokból már el is fogy egy része :) A káposzta a só hatására ami levet engedett, azt leöntjük, sőt kinyomkodjuk belőle teljesen. Az egészet összekeverjük. Ha van rá lehetőség, egy éjszakát álljon hűtőben, másnapra mégjobb lesz.  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések