Gluténmentes köleses gombafasírt

Az eljegyzési ebéd előkészületeibe segítettem egy kicsit én is. Leendő anyósom lisztmentesen étkezik, neki szerettem volna alternatív fogásként, ezért készült ez a gombás fasírt. Nehezen akart összeállni, túlságosan folyékony volt. Kukoricadarával és -keményítővel végül sikerült. Elveimmel ellentétben bő, forró olajban sütöttem ki (máskülönben szétesett volna). Az ötlet kedvéért azért bevettem a receptek közé.

Hozzávalók:
  • 2-3 db gomba
  • kis fej vöröshagyma
  • 1-2 cikk fokhagyma
  • 2 ek köles
  • 1 tojás
  • 3-4 ek kukoricadara
  • 2-3 ek kukoricakeményítő
  • vegeta

A kölest háromszoros sós vízben puhára főzzük. A gombát meghámozzuk és darabokra vágjuk. A vöröshagymát felaprítjuk, majd olaj és víz keverékén üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk a gombát is, összepirítjuk néhány perc alatt. Félre tesszük, hogy hűljön. Amikor már nem forró, hozzáadjuk a pépesített fokhagymát, a levétől kinyomkodott kölest,kukoricadarát és a -keményítőt és egy felvert tojást. Ízesítjük, formázható masszát kapunk. Bő olajban pár perc alatt kisütjük, szalvétán lecsepegtetjük az olajat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések